Vyzkoušeli jsme toho už hodně. Něco nás zaujalo, něco jsme ihned opustili. Sepsali jsme vám přehled nástrojů, které stojí za to projít a některý z nich použit.

On-line meeeting je více než videohovor 

 Prvně je dobré si uvědomit, co vše budete během on-line meetingu dělat. Mít jen obraz a zvuk vás dlouhodobě neuspokojí. Sice si popovídáte, ale jakmile budete chtít něco popsat, upřesnit nebo ukázat, slova a šermování rukama vám už nepomůžou.

Co by nám dlouhodobě nestačilo 

 Existují nástroje, které možná znáte. Facebook messenger, WhatsUp, Google Hangouts, u zařízení od Apple je to Facetime. Zařadil bych je spíše mezi „kecálky“ – chaty, s možností videohovorů. Moc od nich nečekejte, a proto se jimi teď nebudeme zabývat.

Zaměříme se na programy, které umožňují sdílet obrazovku. To je podstatná funkce, která vám umožňuje procházet vaši prezentaci, stránky, kresby, odkazy. Daleko účinněji tím posluchače vtáhnete do tématu. Pojďme se na některé z nich, které jsou i ve verzích zdarma, podívat.

Skype 

Začněme notoricky známým nástrojem, který zná hlavně ta starší generace. Dnes jej několik let vlastní firma Microsoft. Bohužel musím říct, že už začíná oproti konkurenci v oblasti prográmků zadarmo pokulhávat.

Placená varianta, Skype for Business, dnes již předělaná na Microsoft Teams, je korporátní a rozšířená verze, propojená s ostatními produkty od Microsoftu. 

 výhody:

  • celosvětově rozšířený
  • jednoduchý na používání
  • v češtině

nevýhody:

  • nutnost instalace
  • nutnost registrace přes Microsoft účet 
  • potřeba mít lidi v kontaktech

Google Meet 

Pokud máte účet u Google, můžete využít právě tohoto nástroje. Oproti Skype nemusíte nic instalovat a jste navíc propojeni se spoustou aplikací od Google. Ideální je stáhnout si rozšíření do prohlížeče Google Chrome.

výhody: 

  • přímé napojení na váš Google účet
  • nemusíte nic instalovat
  • v češtině 

nevýhody: 

  • potřeba mít lidi v kontaktech
  • funguje jen v prohlížeči Google Chrome
  • kvalita zvuku a obrazu někdy pokulhává

Whereby 

Ovládáním velice jednoduchý systém běžící přes internetový prohlížeč. Vytvoříte si místnost, do které přes odkaz pozvete lidi na meeting. Zdarma má 1 místnost, je do 4 lidí, má chat a umí sdílet i obrazovku. Pro ty, kteří dělají prezentace jeden na jednoho nebo ve skupině do 4 lidí, vřele doporučujeme.

výhody: 

  • nic neinstalujete
  • velice jednoduchý na ovládání
  • nemusíte mít lidi v kontaktech – jen pošlete odkaz 

nevýhody:

  • pouze v angličtině
  • musíte v prohlížeči povolit přístup k mikrofonu a sdílení obrazovky

Zoom 

Propracovaný, profesionální nástroj pro meetingy a prezentace. Už ve verzi zdarma můžete mluvit až se 100 lidmi, je zde časové omezení meetingu na 40 minut. Pokud mluvíte jeden na jedno, je to bez omezení. 
Zoom je dobře navázaný i na Google kalendář, můžete si meetingy plánovat a zvát na ně lidi. Je zde pokročilé sdílení obrazovky, dokonce můžete sdílet i obrazovku vašeho telefonu nebo tabletu. My sami Zoom používáme. Připadá nám nejlepší na trhu hlavně z pohledu kvality zvuku, obrazu a rychlosti odezvy.

výhody:

  • profesionální nástroj se spoustou možností
  • kvalitní obraz, zvuk a odezva
  • nemusíte mít lidi v kontaktech – jen pošlete odkaz
  • už ve verzi zdarma toho umí hodně 

nevýhody:

  • omezení hromadného hovoru na 40 minut ve verzi zdarma
  • nutnost instalace programu
  • v angličtině

GoToMeeting 

 Profesionální a jednoduchý nástroj na spuštění. Oblíbený pro webináře s větším počtem účastníků. Umožňuje velmi příjemnou spolupráci v týmu, sdílení obrazovky, prezentace i dokumentů. Zkušební 30denní verze je ale hodně omezená.

výhody:

  • jednoduchost ke spuštění pro účastníky
  • nástroje pro týmovou spolupráci
  • nemusíte mít lidi v kontaktech – jen pošlete odkaz

nevýhody:

  • ořezaná 30denní zkušební verze

Samepage

Zajímavý nástroj pro týmovou spolupráci. V reálném čase můžete přímo v aplikaci týmově upravovat dokumenty a poznámky. Můžete mít videohovory mezi sebou a přizvat i někoho nepřihlášeného z okolí jako hosta. Dokonce jsou zde i nástroje na projektový management. Pokud uvažujete mít jednoduchého on-line správce úkolů, zároveň zde mít i soubory a videohovory, Somepage by vás mohl oslovit.

výhody:

  • jednoduché a funkční nástroje na práci v týmu
  • možnost i nepřihlášených hostů
  • v češtině

nevýhody:

  • verze zdarma nebude větším týmům stačit

Závěrem

Kdybych byl v týmu do 4 lidí a chtěl se hlavně on-line spojit, on-line prezentovat, sáhl bych po Whereby.

Kdybych pracoval v menším týmu a chtěl si jednoduše rozdělovat úkoly a dokumenty, použil bych Samepage.

Pokud budu uvažovat dlouhodoběji, chci si nastavit online-meetingy jako součást mé práce, chci si to propojit se CRM (správou obchodních případů), Slackem (interní týmovou komunikací), tak bych využil Zoom – a taky jej už dnes využívám.